En fortælling om en fantastisk rejse

I London kan man alt og med forbrugslån kan man altJeg vil nu benytte lejligheden til at berette lidt om en rejse jeg har været på for nylig, forhåbentligt kan det inspirere andre til at give sig selv en lige så fantastisk oplevelse om jeg havde for et par dage siden.

Turen gik til London med afrejse Lørdag den 19. august 2013 fra Københavns lufthavn i Kastrup. Jeg landede sammen med min gode ven i Gatwick Lufthavn i London først på formiddagen. Målet med turen var at se Chelseas åbningskamp i Premier League med nyoprykkede Hull City, på Stamford Bridge i det fashionable Chelsea Kvarter i Europas Metropol nummer 1 – London.

Kampen blev spillet Søndag eftermiddag, men det var absolut med vilje, at vi ankom allerede tidligt om Lørdagen, så kunne vi nemlig gøre en tur ud af det. Jeg har været i London ofte før, men blive aldrig træt af det. Det er en enorm by sammenlignet med alt hvad vi har herhjemme, og der er altid noget at lave og noget at se.

Vi fik hurtigst muligt tjekket ind på hotellet og fik lige skiftet rejsetøjet og taget et bad og så var det ellers blevet tid til en rundtur i byen. Vi valgte at gå på Shopping og samtidig få noget mad. Vi har begge set de vigtigste seværdigheder og vi skulle nok komme forbi dem i forbindelse med vores rundtur alligevel.

Vi opholdt os mest på Oxford Street og Regent Street denne eftermiddag, og de nærliggende gader. Her vælter man sig i ekstraordinære butikker og man skal da også holde godt fast på pengene, hvis man ikke vil bruge alt for mange af dem.

Vi tog ud og fik en omgang Fish and Chips til frokost og således var vi mætte til en Pint på en af de mange Pubs i centrum af London. Efter 2 øl hver gik turen tilbage til hotellet, hvor vi klædte om, fik endnu et bad og trak i det fine tøj, så vi var klar til en god middag i byens centrum senere den aften.

Vi spiste en dejlig middag med dertilhørende dejlig vin og derefter var stemningen ligesom sat til en hyggelig aften i Londons natteliv. Vi gik på opdagelse i det berygtede Soho kvarter, hvor priserne er lidt høje, men der er til gengæld god stemning og altid gang i den og farverige drinks, dem fik vi et par stykker af og det blev til en festlig og sjov aften i byen inden turen gik hjem i seng, så vi kunne være klar til en dag med turens højdepunkt, fodboldkamp, om søndagen.

Det var samtidig Mourinhos hjemkomst til Chelsea efter flere år i Real Madrid og Inter. Det betød at der var fantastisk stemning på Stamford. Derudover var det også en både fantastisk og ganske velspillet kamp.

Der var alt både fra et brændt straffespark og et mål direkte på frispark. Begge dele leveret af Chelsea legenden Frank Lampard. Et drømmemål var det faktisk ret beset på frispark. Og stemningen røg for alvor i vejret. Det andet mål blev scoret af den unge komet Oscar og Mourinho kunne ikke have ønsket sig en bedre start.

Vi var hjemme i Danmark igen søndag aften og alt i alt havde det været en fantastisk tur til London med både shopping, bytur, seværdigheder og ikke mindst topfodbold. Rejsen kostede, med hotel, fly og kampbillet, 3500 kroner pr. mand og de penge havde jeg selv personligt lånt på internettet hos en udbyder af forbrugslån. Det var en spontan beslutning, så det var ikke noget jeg havde sparet op til, men til gengæld var den alle pengene værd og jeg synes det er ganske optimalt at låne til den slags på internettet.

Det gik hurtigt og jeg fik hvad jeg kom efter. Jeg har stadig det fulde overblik over det lån jeg har taget. Det bliver ikke noget problem at betale det tilbage.

Jeg synes det er en helt optimal og fornuftig løsning, når man gerne vil gøren noget spontant og det er en god mulighed at få en fodboldrejse på. Det er ikke lige det man planlægger mest eller sparer op til. Og lånet er så relativt beskedent af størrelse, at man aldrig kommer i økonomiske problemer på den konto.

Min gode ven havde selv valgt samme løsning, og det var faktisk det internetbaserede forbrugslån der gjorde rejsen mulig og den oplevelse ville ingen af os havde været foruden. London og Stamford Bridge er fantastiske steder og det er noget alle med hang til storbyliv og fodbold burde unde sig selv. Og forbrugslån er den bedste og nemmeste vej dertil.

En tanke om “En fortælling om en fantastisk rejse